طراحی سایت

چگونه طراح سایت شویم؟

با رونق کسب و کار اینترنتی، افراد زیادی هستند که دوست دارند روزی طراح سایت شوند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی تغییر مسیر می‌دهند که بازار کارهایی مثل طراحی سایت رونق بیشتری می‌یابند. اما چگونه و از کجا باید طراحی وب سایت را شروع کرد؟ آیا هر شخصی می‌تواند در این راه موفق شود؟

۱- آشنایی با کار یک طراح سایت

با کار طراحی سایت و روش‌های کسب درآمد اینترنتی آشنا شوید. پستی بلندی‌های این کار را بشناسید.
باید ببینید آیا واقعاً به کار طراحی علاقه دارید؟ زیرا داشتن علاقه، لازمه‌ی پیشرفت در هر کاری است. راجع به موقعیت شغلی و درآمد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید تا با انگیزه‌ی بیشتری شروع کنید.

2- تخصص‌های لازم در طراحی سایت

برای طراحی سایت حداقل یک تیم متشکل از افراد زیر نیاز است. اگر دوست دارید یک طراح وب سایت شوید ابتدا جایگاه خود را در تیم مشخص کنید:
گرافیست سایت: معمولاً ایجاد طرح‌های اولیه‌ی سایت، طراحی اشکال گرافیکی، تصویرسازی ، طراحی لوگو و به عهده‌ی گرافیست است که باید فردی خلاق و باانگیزه باشد.
برنامه نویس سمت کاربر (client side): طراحی رابط کاربری یا همان پوسته‌ی سایت (بخشی از سایت که کاربر با آن در ارتباط است) بر عهده‌ی یک برنامه نویس رابط کاربری است که معمولاً از زبان‌های javascript ، html،css استفاده می‌کنند.
برنامه نویس سمت سرور (server side): با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل asp.net وphp ارتباط مرورگر با سرور را میسر می‌سازند.

3-مراحل یادگیری طراحی سایت


طراحی سایت

  •  از HTML شروع کنید: html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است. کدهای صفحه در نهایت به کدهای html تبدیل شده ،توسط مرورگر نمایش داده می‌شوند. بنابراین اجزای صفحه وب مثل متن، عکس و به کمک تگ‌های html در صفحه وب قرار می‌گیرند. در واقع تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت، به شکلی به html وابسته هستند.
  • با CSS ادامه دهید: برای اینکه اجزای صفحه وب سایت شما آرایشی به خود بگیرد باید از css استفاده کرد .برای مثال برای اینکه به عنوان نوشته، رنگ و سایز بدهیم نیازمند این زبان خواهیم بود.
  •  با جاوا اسکریپت کار خود را حرفه‌ای جلوه دهید: بعد از اینکه صفحه‌ی وبی طراحی شد برای پویاتر شدن آن به این زبان نیازمندیم.برای مثال اگر بخواهیم صفحه‌‌ای دارای انیمیشنی باشد یا منوی کشویی داشته باشیم از این زبان استفاده می‌کنیم. البته اگر در ابتدای راه هستید یادگیری این زبان الزامی نیست. می‌توانید به سراغ یادگیری یک زبان سمت سرور بروید و در فرصت مناسب به یادگیری این زبان بپردازید.
  • یک زبان برنامه نویسی سمت سرور بیاموزید: به کمک زبان سمت سرور اطلاعات بین مرورگر و سرور تبادل می‌شود برای مثال برای ثبت اطلاعات کاربر در دیتابیس از زبان سمت سرور استفاده می‌شود. در این میان PHP و ASP.NET دو زبان قدرتمند و محبوب در این زمینه هستند که باید بعد از شناخت کامل، یکی از این دو را برای یادگیری انتخاب کنید. ما بنا به دلایلی همچون محبوبیت، سهولت یادگیری، متن باز بودن و… زبان php را به شما معرفی می‌کنیم.

5- مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

پاسخ این سؤال کاملاً وابسته به عواملی مثل سطح تلاش شما، مدت زمانی که برای این کار می‌گذارید، راه یادگیری و… می‌باشد. اما معمولاً در بهترین حالت برای طی کردن این پروسه به صورت کامل، حداقل ۳ ماه زمان لازم است. اگر در ابتدای راه هستید نگران نباشید نیازی نیست شما به‌صورت یک‌جا و فشرده تمام موارد فوق را یاد بگیرید. می‌توانید یادگیری را برای مدتی به HTML و CSS محدود کنید و در زمینه‌ی برنامه نویسی سمت کاربر فعالیت کنید.

 

 


مقاله طراحی ,سایت ,زبان ,یادگیری ,سرور ,html ,طراحی سایت ,طراح سایت ,برنامه نویسی ,برنامه نویس ,برای مثال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پیکسرچینگ سایت رسمی DEEP web . شه کرم يادداشت ها يك فراموش شده وبلاگ تفریحی ایرانی lilini جزوه یاب lida امتحان کد